У зв’язку з нововведеннями в Україні, у кожного українця з’явилася можливість обрати свого сімейного лікаря. Важливо тільки знати про його обов’язки, про те, як і коли слід підписати декларацію, на яку медичну допомогу можна і потрібно розраховувати.
Обов’язки сімейного лікаря
Сімейний лікар – це лікар, який надає медичну допомогу на первинному рівні. Тобто, це перший доктор, до якого ви повинні звернутися, якщо помітили якісь скарги. Медична допомога, яку надає сімейний лікар, включає діагностику, лікування, профілактику та реабілітацію пацієнтів.
В обов’язки сімейного лікаря входять:
- діагностика захворювань, їх раннє виявлення (призначення аналізів і різних методів діагностики організму);
- видача направлень до профільних фахівців після виявлення захворювання;
- лікування респіраторних захворювань, застуд;
- своєчасне оформлення пацієнтів в стаціонар (виписка направлень);
- оформлення медичної документації (довідка в басейн, оформлення путівки в санаторій, оформлення лікарняного листа).
Навіщо потрібна декларація? Коли її потрібно підписувати?
З 2020 року в Україні набуде чинності закон, при якому отримати безкоштовну допомогу профільного лікаря (гастроентерелога, ЛОРа, окуліста і т.п.) можна буде тільки маючи направлення від сімейного лікаря. Якщо ж лікар вас не направить, то доведеться платити. Саме для цього і потрібно укласти декларацію з сімейним лікарем, який би міг контролювати перебіг ваших захворювань, своєчасно призначати всі потрібні обстеження, відправляти на консультацію до інших лікарів.
Підписання декларацій масово стартувало в 2018-му році. За цей період вже багато людей встигло вибрати сімейного лікаря. Однак, якщо ви з якихось причин ще не уклали договір з сімейним лікарем, то не турбуйтеся! У вас ще є час це зробити.
Важливо знати, що для укладення декларації ви можете вибрати як лікаря з державної поліклініки, так і з приватного медичного закладу. Принцип роботи сімейних лікарів полягає в тому, що держава буде платити фахівцю певну суму за обслуговування кожного пацієнта. Тобто, абсолютно неважливо, якому лікарю платити – приватному або лікарю, який працює в державній медичній установі.
Що потрібно для укладення декларації?
Вам знадобиться:
- паспорт;
- ідентифікаційний код;
- ваш номер мобільного телефону.
Заповнення всіх потрібних паперових документів і занесення вас в базу данних забирає не більше 15-20 хвилин.
У медичному центрі «Мед-Союз» у вас є можливість підписати декларацію. Все, що потрібно зробити: зателефонувати в реєстратуру клініки, дізнатися години роботи сімейного лікаря, запитати про те, коли можна підійти для підписання декларації і прийти на потрібний час.
Пам’ятайте, що сімейний лікар – це ваша довірена особа. Фахівець зацікавлений в діагностиці всіх захворювань, проведенні профілактичних заходів, у своєчасних направленнях до профільних фахівців. Не відкладайте підписання декларації на завтра! Швидше звертайтеся в клініку «Мед-Союз», щоб подбати про себе та своїх близьких!